maandag 6 augustus 2012

Komkommertijd

Een normale werkdag is meestal goed gevuld - althans, bij mij. Vervelen doe ik me geen seconde! Tot het vakantietijd is, hoewel dat ook wel eens wil variëren.

Op een normale werkdag ben ik om half acht (ongeveer) aanwezig, en ga ik om vier uur (ongeveer) weer naar huis. Dat variëert ook. Het komt regelmatig voor dat ik om kwart voor vijf bijvoorbeeld pas de deur achter me dicht trek.

Zo'n dag bestaat uit het organiseren en registreren van trainingen en trainingsbehoefte, met daarbij ook het financiële proces en het key-userschap van onze electronische Opleidingsomgeving. Grotendeels van achter een computerscherm, met een telefoon binnen handbereik. De e-mails en de telefoontjes vullen het grootste deel van mijn tijd. Tijd voor extra dingen is er niet of nauwelijks.

Onze afdeling bestaat voornamelijk uit mensen die allemaal hun eigen specifieke rol spelen binnen de afdeling. En vaak is iedereen als enige op de hoogte van hoe het precies werkt. Ojee. Daar ligt een risico, werd er vorig jaar gesignaleerd! We mochten collectief niet meer met de trein reizen, in verband met het risico...

Ook ik, als enige met verstand van de financiële kant van de afdeling, behoor tot de risicogroep.

Zoals gezegd, in de vakantietijd wil het wel eens variëren. En dus in plaats van me richting mijn verlof te gaan zitten vervelen, besteed ik mijn tijd aan het fabriceren van Handleidingen. Eentje is er af, al moet deze nog even door iemand worden nagelezen, maar wie heeft daar nou zin in, 118 pagina's lang? De tweede begint ook vorm te krijgen, dat wordt minstens net zo'n boekwerk.

En dan mag ik eindelijk omvallen... Dan mag ik eindelijk weer met de trein.

Hmmm... vakantie-ideetje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten