zaterdag 31 december 2011

Tempus Fugit

Het leek wel gisteren, de jaarwisseling van 2010-2011. En toch stonden we zojuist al weer oliebollen te bakken voor de volgende jaarwisseling. Morgen, nee, over 8 uur en 33 minuten, is het al weer 2012.

Terugkijken? Ik kijk liever vooruit. 2011 was een aardig jaar, maar overdoen, nee, dat hoeft voor mij niet. 

2012 boeit me veel meer. Wat zal dat jaar ons brengen? Wat blijft bij het oude, wat gaat er veranderen? Het blijft waarschijnlijk een verrassing tot het moment van verandering daar is, of, als alles hetzelfde blijft, wanneer ik volgend jaar op dit tijdstip terugkijk naar 2012. 

Je ontkomt er niet aan, hè? Zonder dat je het wilt kijk je toch even terug. Nou, vooruit dan maar.  

De rode draad door 2011 was wel de oudste dochter hier: ze werd 18 jaar, ging voor het eerst zonder ouders naar het buitenland op vakantie, en ging ook nog eens op kamers wonen in Assen. Zoiets levert vooral een hoop grijze haren op. Ik was al gewaarschuwd: kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen... vul maar in. 

Middelste dochter ging heel 2011 gewoon haar gangetje, had het hele jaar een vast vriendje (al anderhalf jaar ondertussen), deed het prima op school en deed geen gekke dingen. Blijf vooral zo doorgaan, alsjeblieft... 

En dan de jongste, mijn leen-dochter... Bijna elf is ze, doet het fantastisch op school en heeft sinds kort een bril omdat ze het bord niet meer kon lezen in de klas. En wij maar denken dat ze gewoon graag op de grond wilde zitten voor de televisie. 

En wij? Still going strong. 

Plannen voor 2012 hebben we niet. Misschien een andere auto, in het voorjaar of zo. Qua werk gaat er niets veranderen, ik zit prima waar ik zit, en wordt gewaardeerd om mijn inbreng. Altijd fijn. J.J. mocht in 2011 ook niet klagen, ondanks crises en recessies en zo. We zullen zien hoe dat in 2012 verder uitpakt. 

Tempus Fugit. 

Morgen is het 2012. Tot volgend jaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten